2013年11月2日星期六

中国茉莉花革命: 日俄举行高层会谈 寻求制衡中国

中国茉莉花革命
原网站受到恶意攻击,暂时回归博客。第二代新网站正在建设之中。 
Geek Squad from Best Buy

Get instant online support. We can fix computers, cameras, car technology and more. Talk to us today.
From our sponsors
日俄举行高层会谈 寻求制衡中国
Nov 1st 2013, 18:00, by 茉莉花义工

Russian President Dmitry Medvedev walks near a Soviet-era fortifications during his visit to one of the Kuril islands on November 1, 2010. Medvedev stoked Japan's ire on Monday with a visit to the Kuril islands, a remote territory at the heart of a decades-long dispute with Tokyo. AFP PHOTO/ RIA-NOVOSTI/ KREMLIN POOL/ MIKHAIL KLIMENTYEV (Photo credit should read MIKHAIL KLIMENTYEV/AFP/Getty Images)
日俄存在主权争议的北方四岛(资料图片)

日本和俄罗斯将在东京举行高层会谈,议题为安全合作和领土争端,以求为双方签订和平协议铺平道路。先期会谈计划在当地时间周五晚间举行,而俄罗斯外长拉夫罗夫和日本外务大臣岸田文雄与防卫大臣小野寺五典将在周六展开磋商。
俄罗斯正在亚洲扩展贸易,总统普京积极寻求与日本建立更为密切的关系,从部分程度上作为对于中国不断增长军力的制衡。
目前仍不清楚,俄日双方在北方四岛主权争议方面达成了怎样的进展。北方四岛在二战结束后被前苏联军队占领,日本宣称对这些岛屿拥有主权。
俄罗斯塔斯通讯社表示,俄日两国在北方四岛问题上取得重大突破的可能性不大。此外,日本和俄罗斯还在扩展其它领域合作,尤其是液化天然气,以及在俄罗斯远东地区的其它贸易。DW

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论