2013年10月16日星期三

中国茉莉花革命: 中国人权不进反退 妇女权益亟待保护

中国茉莉花革命
原网站受到恶意攻击,暂时回归博客。第二代新网站正在建设之中。 
Shop Best Buy

Find this week's deals in computers, cameras, phones, and more! Choose store pick up or other shipment options.
From our sponsors
中国人权不进反退 妇女权益亟待保护
Oct 15th 2013, 23:07, by 茉莉花义工

华盛顿 — 10月11号是ǒ国际女童日ō。美国总统奥巴马誓言促进全球女童的权利,保护她们健康成长。然而在中国,每天都有成千上万的女婴仅仅由于她们的性别而被堕胎,更多的女婴从一出生就面临歧视与虐待,甚至被抛弃。

刚刚公布的美国国会和行政当局中国委员会年度人权报告指出,中国人权状况在强制堕胎和强制绝育方面出现了严重倒退。报告强烈谴责一胎化政策导致中国男女比例严重不平衡,给中国带来了灾难性的影响。时事大家谈邀请一位美国活动人士,畅谈怎样维护中国妇女和女婴的权利。VOA


You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论