2013年9月19日星期四

中国茉莉花革命: 北京律师彭剑遭警方搜查办公室并与外界失去联系

中国茉莉花革命
原网站受到恶意攻击,暂时回归博客。第二代新网站即将在9月启用。 
Exotic travel ideas.

Searching for your next vacation destination? Subscribe to Off The Beaten Path, a newsletter featuring captivating locales to help you to plan your next trip.
From our sponsors
北京律师彭剑遭警方搜查办公室并与外界失去联系
Sep 19th 2013, 00:11, by 茉莉花义工

作者 法广
中国当局打压公民运动的活动日益加剧,继中国著名投资人,中国公益事业的积极推动者王功权被刑事拘留之后,北京维权律师彭剑的办公室也遭到警方的搜查,并失去与外界的联系。今天上午十一点,彭剑律师发出消息说,警方正在搜查他的办公室,之后他的电话就无法接通。

彭剑律师1997年毕业于中国政法大学国际经济法系。先后在北京市的多家律师事务所执业,现为北京华欢律师事务所主任律师。
同遭逮捕的许志永,王功权一样,彭剑律师原先也是公盟公民例会召集人之一。他常年积极参与公盟以及新公民运动的活动。曾经协助办理三聚氰胺受害者赔偿案以及赵连海寻衅滋事案等等。有评论认为,彭剑律师遭搜查很可能与官方整肃新公民运动有关。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论