2013年10月26日星期六

中国茉莉花革命: 直追毛泽东?总书记要出新书

中国茉莉花革命
原网站受到恶意攻击,暂时回归博客。第二代新网站正在建设之中。 
Learn Adobe Illustrator CS6 Master Techniques from an Adobe Guru!

With over 25 years of experience teaching, Robert Farrell has been a trusted instructor for individuals and companies who want to improve their Adobe skills.
From our sponsors
直追毛泽东?总书记要出新书
Oct 25th 2013, 23:30, by 茉莉花义工

据党媒"光明网"报道,习近平署名新书将在近期发行,摘编收录习近平主政浙江期间所的报告、讲话、批示等。香港《南华早报》指习近平也成为毛泽东后第二位任内既发书的中共最高领导人。
China Vice-President Xi Jinping stands during a trade agreement ceremony between the China and Ireland at Dublin Castle in Dublin, in this February 19, 2012 file photograph. China's ruling Communist Party unveiled its new leadership line-up on November 15, 2012 to steer the world's second-largest economy for the next five years, with Vice President Xi Jinping taking over from outgoing President Hu Jintao as party chief. Xi was also named head of the party's Central Military Commission, state news agency Xinhua said. REUTERS/David Moir/Files (IRELAND - Tags: POLITICS BUSINESS HEADSHOT)
(德国之声中文网)昨日,中国党媒"光明网"报道,习近平署名的《干在实处走在前列--推进浙江新发展的思考与实践》一书,将由中央党校下属出版社在近期推出,内容为2002年10月至2006年6月习近平主政浙江期间所作的报告、讲话、文章和批示摘编。
报道称与卸任常委朱镕基、李瑞环等人选择在自己著作中全文公开一些讲话不同,习近平此书只对一些讲话或文章的重点内容进行摘编。并称这种有重点的摘编将更有利于集中体现习的执政思想。
报道还认为书中一些内容,包括以加强对国有资本运营监督为代表的国企改革,以完善招标、土地使用权出让、产权交易、政府采购为代表的财税金融投资体制改革和以推进党务公开、公民有序参与为标志的民主政治,预示中共或将在年内启动两项重要改革,分别是三中全会的经济改革以及于年底开始的司法体制改革。
香港《南华早报》报道表示,如此习近平将成为中共建政后,除毛泽东外,首个在任内出书的中共最高领导人。毛泽东在任内曾出版多部作品,其中最广为人知的为《毛泽东选集》,第一卷于1951年10月12日出版。
据德国之声查询相关资料,这并不是习近平第一次出书,2007年8月,浙江人民出版社曾出版习近平署名书籍《之江新语》,汇集了习近平从2003年月2月起至2007年3月期间在浙江日报头版撰写的《之江新语》专栏,习近平当时使用笔名"哲欣 ";该书在"豆瓣网"及"新浪爱问共享资料"中都有介绍,可免费下载。
BEIJING, CHINA: A retouched picture released by Chinese official news agency of Mao Zedong, Chairman of the Chinese Communist Party from 1935 until his death in 1976, delivering a speech 'about correctly handling contradiction among the people' at the standing committee of the State Council in Beijing in 1957. (Photo credit should read AFP/Getty Images) 金钟:中共领导人树立权威的一个方法是建立自己的理论
"习近平承继毛氏的很多作法"
香港《开放》杂志主编金钟就此接受了德国之声的采访,他表示纵观中共体制下,领导人树立权威的一种方式即建立和传播自己的理论,在这点上毛泽东体现的尤为明显,自习近平上台后,他在某些作法上,大有毛的遗风,特别是在强化意识形态方面。
金钟说:"在中共体制下,要做一个领袖和最高领导人,各方面要显示一种霸气,要在各方面显示权威,共产党是很重视理论的,像毛泽东就特地搞了一个'毛泽东思想',是这个独裁统治的政党的传统,习近平这次的小文章不算有大的理论水平,但出书表明他不仅在行动上显示自己的魄力,要在理论上也有所显示。"
China's Prime Minister Li Keqiang gives a joint press conference with the German Chancellor at the Chancellery in Berlin, Germany on May 26, 2013. China's Premier Li Keqiang met German Chancellor Angela Merkel on Sunday as the close economic partners seek to weather a brewing trade spat between Beijing and the EU and forge deeper ties. AFP PHOTO / ADAM BERRY (Photo credit should read ADAM BERRY/AFP/Getty Images)三中全会,李克强会有何作为?
"书中内容不预示改革动向"
金钟并不认同"光明网"报道中认为文章的一些内容,预示中共在年内启动两项重要改革,他认为这些都是外界的一种过度解读。要改什么或不改什么,中共早有定调,并不是透过习近平的这本应景之作来预示改革动向,而且纵观中共领导人书作,说的远比做的好。
金钟也认为在本届三中全会上,按照习近平和李克强的分工,将是李克强的主演舞台。此前中国资深媒体人高瑜透露,本届三中全会将深化金融改革,如允许民营资本参与和国家金融体系的竞争,及设立一些新的"经济特区"等。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论